Prima prezentare oficiala a acestui model a avut lac la expozitia Motor Show din Frankfurt. Noul model este mai lung si mai lat, cu o caroserie complet schimbata, 6 airbaguri standard pe toate variantele, frana de mana electrica, si un sistem de directie adaptiv mai inteligent. Noul Audi A4 primeste si un nou set de faruri foarte asemanatoare cu modelul Audi R8.


GALERIE FOTO - click pe poza pentru a mari.

2008 Audi A4 poza nr. 1 2008 Audi A4 poza nr. 2 2008 Audi A4 poza nr. 3 2008 Audi A4 poza nr. 4
2008 Audi A4 poza nr. 5 2008 Audi A4 poza nr. 6 2008 Audi A4 poza nr. 7 2008 Audi A4 poza nr. 8
2008 Audi A4 poza nr. 9 2008 Audi A4 poza nr. 10 2008 Audi A4 poza nr. 11 2008 Audi A4 poza nr. 12
2008 Audi A4 poza nr. 13 2008 Audi A4 poza nr. 14 2008 Audi A4 poza nr. 15 2008 Audi A4 poza nr. 16
2008 Audi A4 poza nr. 17 2008 Audi A4 poza nr. 18 2008 Audi A4 poza nr. 19 2008 Audi A4 poza nr. 20
In timp ce noul Mercedes C Class, concurent direct pe acest segment de piata a incercat un nou design iar parerile despre acest design sunt impartite, Audi a abordat designul acestui nou model aratand respect pentru modelele vechi, retinand de la acestea liniile clare.


Preturile vor incepe de la EUR 26,000.00


Initial cinci motorizari vor fi oferite cu noul Audi A4, incepand de la 105 kW (143 CP) pana la 195 kW (265 CP), iar soferul va beneficia si de sistemul “Audi drive select”.
Aceast sistem leaga motorul, transmisia automatica, sistemul de directia si caracteristicile suspensie pentru “a se potrivi preferintelor soferului in orice moment” - declara producatorul.


Motorizari disponibile vor fi:


Noul 3.2 FSI, care dezvolta 265Cp si 330Nm cuplu intre 3000-5000 rpm. Acesta accelereaza A4 3.2 FSI quattro de la 0-100km/h in 6.2 secunde si mentine constanta acceleratia pana cand se ajunge la 250 km/h. Din 2008 acest model poate fi echipat si cu transmisia automatica Tiptronic, in 6 trepte. Puterea este transmisa la roti in sistem de tractiune integrala permanenta. Consumul este de doar 9.2 litri/100km, destul de mic luand in considerare performantele masinii - cu 1.2 litri mai mic decat pe modelul de top de pe A4-ul actual, care dezvolta doar 255 CP.


Motorul de 1.8 TFSI dezvolta 160CP si 250Nm intre 1500 si 4500 rpm. Cuplat cu o cutie manuala acesta accelereaza de la 0-100km/h in 8.6 secunde, pentru o viteza maxima de 225 km/h. Consumul mediu insa este foarte mic pentru un benzinar de asemenea putere, de 7.1 litri/100km. Se poate comanda transmisie continuu variabila Multitronic, iar tractiunea are loc pe puntea fata.


Motorul 3.0 litri TDI V6 este regele gamei de motorizari actuale a lui Audi A4. Versiunea de pe noul model dezvolta 240CP si are un cuplu maxim de 500Nm disponibil intre 1500 si 3000 rpm. Masina accelereaza de la 0-100 km/h in doar 6.1 secunde, atinge o viteza maxima de 250km/h si consuma doar 6.9 litri/100km. Si asta in conditiile unei tractiuni integrale permanente, quattro.


Urmatorul in gama, 2.7 TDI, si el compatibil Euro 5, dezvolta 190CP, 400 Nm intre 1400 si 3250rpm si atinge suta in 7.7 secunde, pentru o viteza maxima de 226km/h. Consumul scade putin, atingand 6.6 litri/100km in medie. Specificatiile standard pentru acest model includ transmisie Multitronic continuu variabila si tractiune pe puntea fata.


Entry-levelul pe diesel, motorul de 2.0 TDI, dezvolta 143CP, asigura un cuplu maxim de 320Nm intre 1750-2500 rpm si accelereaza de la 0-100 in 9.4 secunde, pentru o viteza maxima de 215km/h. Consumul scade dramatic, la 5.5 litri/100 km. Modelul este disponibil cu transmisie Multitronic continuu variabila, tractiune pe puntea fata. Si acest motor este Euro 5.