Noul BMW X6 indica inceperea unei noi ere si reprezinta o propunere unica pentru utilizatori oferind siguranta si lejeritatea unei pozitii inalte de condus cu performatele de strada a unei masini sport, toate aceste trasatuir imbinate cu liniile zvelte ale unui coupe.

Pentru prima oara in istoria BMW, toate modelele europene sunt echipate cu turbo oferind lui X6 o putere sporita. Motorizarea de top este noul propulsor bi-turbo V8 ce produce 408 cai putere la 5500 rpm. Motorul de 4395 cc face din BMW X6 xDrive50i cel mai puternic model din seria X pe care BMW l-a produs vreodata. Cuplul 540 Nm, disponibil pe o plaja de turatii neobisnuit de larga, 1800-4500 rpm face ca noul BMW X6 sa ajunga de la 0-100 km/h in 5.4 secunde. Viteza maxima a fost limitata electronic la 250 km/h.



Pentru a completa performatele deosebite ale motorului de 4.4 litri bi-turbo, X6 vine si in varianta X6 xDrive35i propulsat de catre Motorul International al Anului 2007.Acest motor bi-turbo de 3.0 litri si 6 cilindri in linie, deja disponibil pentru seriile 1 si 3, echipeaza acum si noul X6. Acest motor dezvolta o putere de 306 cp, are o cilindree de 2979 cc iar puterea maxima este atinsa la 5800 rpm.

Cu un cuplu de 400 Nm incepand de la 1300 rpm pana la 5000 rpm ofera soferului un val constant de acceleratie imediat dupa relanti. Toate aceste aspecte ale acestui motor premiant fac ca noul BMW X6 sa atinga 0-100 km/h in doar 6,7 secunde inainte de a atinge viteza maxima limitat electronic la 240 km/h.


Se preconizeaza ca modelele echipate cu motoarele diesel vor fi variantele cele mai bine vandute in Europa. Modelul BMW X6 xDrive30d este propulsat de un motor common-rail de a 3-a generatie, turbo cu 6 cilindri, si produce 235 cp la 4000 rpm.Motorul de 2993 cc atinge un cuplu maxim de 470 Nm, intre 2000 rpm si 2750 rpm. Aceaste caracteristici duc la o acceleratie a acestui model BMW X6 de la 0-100 km/h in numai 8 secunde. Viteza maxima este de 220 km/h.


Imbinarea unei inalte performate impreuna cu un consum scazut de combustibil si emisii CO2 foarte mici este de asemenea un plus pentru modelul X6 xDrive35d.Acest model este propulsat de motorul diesel de a 3-a generatie common-rail, de 6 cilindri, biturbo si produce 286 cp la 4400 rpm. Cuplul maxim este de 520 Nm si este atins de la 1750 rpm la 2250 rpm. Varianta X6 xDrive35d ajunge de la 0 km/h la 100 km/h in 6,9 secunde, viteza maxima fiind de 235 km/h.



Tinta noului BMW X6 este soferul entuziast si datorita noilor technologii BMW EfficientDynamics, performata generala foarte buna este inbunatatita de un numar de sisteme inteligente.



Anvelopele cu un coeficient de frecare la rulare scazuta, impreuna cu materiale speciale anti-deformare si rezistente la temperatura a cauciucurilor, precum si a peretilor laterali mai “curati”, duc la o scadere a consumului lui BMW X6.



Acest SAV (Sports Activity Coupe – cum a fost descris de catre BMW) este echipat cu licide de transmisie cu un coficient de frecare foare scazut, elemente de aerodinamica active pentru o mai buna circulatie a aerului. Acest lucru face ca motorul sa functioneze in parametrii optimi tot timpul pentru o putere constanta si o eficienta marita al consumului.



Controlul Dinamic al Performatei (Dynamic Performance Control) reprezinta o noutate de ordin mondial si debuteaza pe noul BMW X6. Controlul Dinamic al Performatei functioneaza prin repartizarea traciunii spate dintr-o parte in alta (stanga – dreapta) in functie de situatia data.



Controlul Dinamic al Performatei este unic. Este singurul sistem de acest gen din lume care asigura efect stabilizator si in tractiune si in frana. Sistemul functioneaza prin detectarea posibilelor tendinte subviratorii sau supraviratorii. Cand acest lucru se intampla, Controlul Dinamic al Performatei (DPC) va ajusta distrubutia fortelor tractiunii intre roti pentru o stabilitate perfecta, tractiune optima si miscare inainte. Acest lucru se materializeaza prin transferul unei turatii suplimentare rotii exterioare virajului, lucru ce are ca efect impingerea masinii inspre interior in locul aplicarii franei pe rotile interioare virajului cum se intampla la sistemele traditionale de stabilitate existente (ESP, DSC). In procesul de stabilizare, Controlul Dinamic al Performatei imbunatateste stabilitatea masinii la orice viteza, nu numai asigurand traciune maxima in derapaj si control precis cand se ataca un viraj, dar de asemenea si limite marite ale acceleratiei laterale si stabilitate pe directie optima cand se accelereaza la iesirea din viraj.



Noul BMW X6 este al 3-lea model care este lansat de catre BMW. BMW X6 – ce are o capacitate de 4 locuri este destinat unor clienti diferiti de X3 si X5, fiind atractiv pentru soferul caruia ii place pozitia inalta la volan dar care si apreciaza caracteristicile unei masini sport.



Designul exterior al lui X6 reprezinta o “descriere subliniata” a tintei de clienti. Din fata, orificii largi de adminsie al aerului pozitionate la marginea spolerului fata subliniaza necesitatea unei buni raciri a motoarelor puternice cu care acesta va fi echipat. Conturul grilei centrale pentru admisia aerului da senzatia de latime pentru a crea un aspect sportiv noului X6.



Din lateral, designul unic si proportiile noului BMW X6 sunt stridente. Linia plafonului si spatele lung in coborare dau masinii un aspect de coupe aplatizat. Pentru a accentua acest aspect inaltimea maxima a plafonului este exact deasupra locului soferului si coboara din acel punct inspre spatele masinii pentru a sublinia forma dinamica a masinii.



Bineinteles ca parerile, cel putin asupra designului, sunt impartite, din punct de vedere mecanic cei de la BMW credem ca nu vor “reusi” sa dezamageasca.



Modelele europene BMW X6 vin cu o suita de echipamente standard precum: Jenti de 19’’, Controlul Dinamic al Performatei, xDrive – tractiune integrala, faruri xenon, parktronic, suspensii sport si o transmisie autmata cu 6 viteze si clapete de viteza pe volan.



In interior, echipamentul standard contine scaune electrice partiale, display de 6,5’’ color cu iDrive, clima bi-zona si sistem de prindere al scaunului pentru copii in spate.



BMW X6 va fi lansat in Europa in aceasta primavara cu modelele X6 xDrive30d, xDrive35i si xDrive35d. Varianta xDrive50i va fi lansata spre vanzare mai tarziu in decursul acestui an. Preturile si disponibilitatea acestor modele in apropierea lansarii.





Fotografii:


bmw_x6_concept_02.jpg



bmw_x6_concept_03.jpg


bmw_x6_concept_04.jpg


bmw_x6_concept_05.jpg


bmw_x6_concept_06.jpg


bmw_x6_concept_07.jpg


bmw_x6_concept_08.jpg





Poze de la salonul de la Detroit (rezolutie mare):



Acestea pot fi vizualizate accesand acest LINK



Prezentare BMW X6 - YouTube