ESP (Electronic Stability Program sau Electronic Skid Prevention) Programul Electronic de Stabilitate.
ESP mareste controlul asupra automobilului in anumite situatii periculoase spre exemplu atunci cand apare pericolul de derapaj.
In timpul mersului computerul ESP compara permanent comportamentul real al autovehiculului cu valorile nominale calculate.
In cazul in cere comanda nu corespunde raspunsului automobilului programul electronic actioneaza corectand anomalia in cateva fractiuni de secunda.
Fie franeaza cuplul motor fie franeaza selectiv - in functie de necesitati, una respectiv mai multe roti.
ESP leaga functiile sistemului antiblocare ABS, sistemul de control al tractiunii ASR si sistemul de asistenta la franare BAS adaugand in acelasi timp si asistenta la stabilitatea de mers.
Atentie! ESP nu poate anula legile fizice legate de caracteristicile fizice ale masinii.In cazul in care un conducator auto depaseste limitele fizice, ESP nu poate impiedica producerea unui accident!

ABS (Anti-lock Braking System) Sistem Anti Blocare
Sistemul anti blocare ABS impiedica blocarea rotilor la franare.
In acest scop senzorii de turatie calculeaza viteza de rotatie pentru fiecare roata.
Inainte ca roata sa fie in pericol de a se bloca, forta de franare este scazuta rapid.
Dupa ce pericolul de blocare este inlaturat, forta de franare creste din nou.
Transporterul poate fi condus chiar si in cazul unei franari maxime.
Soferul simte intrarea in actiune a sistemului ABS printr-o usoara pulsatie a pedalei de frana.

ASR (Antriebsschlupfregelung) = TCS (Traction Control System) Sistem de Control al Tractiunii
Aceasta face parte impreuna cu sistemul ABS, EBV, si BAS din programul electronic de stabilitate ESP.
In cazul in care se constata o crestere brusca a numarului de turatii la rotile motorice, sistemul ASR actioneaza asupra comenzii motorului, reduce puterea acestuia si impiedica prin franare rotirea rotii.
Astfel, sistemul permite procese de demaraj si accelerare fara rotirea pe loc a rotilor sau decalaj lateral, ceea ce mareste tractiunea si siguranta in special pe carosabil umed sau alunecos fiind cunoscut si ca sistemul de reglare pentru împiedicarea patinării deoarece impiedica rotirea rotilor de tractiune si sporeste astfel stabilitatea la drum. Exista doua metode de baza: ori e micsorata electronic puterea motorului, ori se actioneaza frana rotii ce tinde sa se rasuceasca. ASR foloseste senzorii pentru turatia rotii ai ABS, pentru determinarea rotii care se rasuceste. Multi producatori numesc reglarea patinarii tractiunii in limba engleza: Traction Control: ETC, TC ori TCS.

EBV (Elektronische Bremskraftverteilung) = EBD (Electronic Brakeforce Distribution) Distributia Electronica a Fortei de Franare
Distributia electronica a fortei de franare-EBV asigura distributia adecvata in functie de situatie a fortei de franare si a fortei maxime de franare pe puntea din fata respectiv spate.
Mai mult acestea reduc din sarcina franarii pe fata ceea ce preintampinacedarea efectului acesteia din cauza impactului termic - efectul cunoscut sub numele de ”Fading”".

BAS (Brake Assist System) sistemul hidrauluic de asistare a frînării
Acesta recunoaste intentia soferului de a pune o frana totala dupa viteza si puterea miscarii pedalei de frana si activeaza automat intreaga putere de franare, pentru a se obtine un spatiu de franare cat mai scurt.

SRS (Supplemental Restraint System) Sistem Suplimentar de Retinere la Impact.
SRS-ul pretensioneaza centurile de siguranta in 3 trepte (functie de impact) iar dezumflarea airbag-urilor fata se face in fractiuni de secunda. Acest lucru previne ranirea/asfixierea ocupantilor fata la impact si deschiderea lor.

ABC (Active Body Control) Sistemul Activ Antiruliu/Antibalans. Echipament care are functii complexe antibalans. Bazat pe semnalele senzorilor si folosind cilindri hidraulici special creati, acesta inlatura definitiv miscarile si inclinatiile caroseriei autoturismului la pornirea da pe loc, in caz de franare sau in curbe. La viteze ce depasesc 60 km/h, ABC micsoreaza garda la sol a masinii cu pana la 10 mm in versiunea ‘Sport’, pentru a reduce rezistenta la frecarea cu aerul si a imbunatati stabilitatea.

ADS (Adaptatif Dampfung System) Suspensii cu amortizare controlata si corector de unghi (stabilitate).

PRE-SAFE Sistem Presalvator. Acest sistem deplaseaza volanul si scaunul soferului intr-o pozitie optima de actiune a airbagurilor si a centurii de siguranta in cazul franarii bruste iminente unui accident. Totodata inchide geamurile masini si trapa din plafon in caz ca acestea sint deschise.

AC Aer Conditionat - Terminologie generala, prescurtare pentru echipamentul de aer conditionat (neautomat), cu reglaj manual al temperaturii.

ACC = Aceasta abreviere are 3 semnificatii auto distincte:
1) ACC (Automatic Climate Control) Aer Conditionat Automat. Soferul indica o anumita temperatura, iar acest echipament regleaza automat temperatura in habitaclu.
2) ACC (Adaptive Cruise Control sau Autonomous Cruise Control) Control Adaptiv al Vitezei pentru echipamentul Cruise Control. Acest regulator de viteza controleaza permanent distanta fata de masina din fata, pe baza principiului clasic de tip “radar” (unde milimetrice, nu clasice - nu interfereaza cu anti-radarul). Atunci cand ecartul fata de cel din fata se micsoreaza prea mult, masina pe care o conduceti va frana automat.
3) ACC (Active Cylinder Control) terminologie Mercedes. Pe un motor in “V”, acest echipament taie alternativ functionarea pistoanelor din dreapta sau stanga pentru imbunatatirea consumului in anumite regimuri de functionare ale motorului. In acest caz, supapele si injectoarele respectivului aliniament de cilindrii se blocheaza, ramanand in functiune celalalt aliniament. Putem spune ca functioneaza doar jumatate din motor - motorul cu “n cilindri in V” reducandu-se la “n/2 cilindri in linie”.

ACR (Active Control Retractor) Terminologie TRW (marca importanta printre furnizorii de sisteme de siguranta). Este un pretensionator al centurii de siguranta cu comanda electrica.